Rapport från januarimötet 2021

Gagnefs fotoklubb har liksom många andra föreningar anpassat sin verksamhet pga coronapandemin. Inga fysiska sammankomster har förekommit. De har ersatts av digitala möten. Under hösten har
bl.a. Siljanscupen, som är en årlig bildtävling med Mora fotoklubb,
Järna FK, Falu FK och Gagnefs FK som deltagare avgjorts med Gagnef som arrangör. Jury för denna tävling har varit en bildgrupp från Gimsbärke med Kent Strömvall som ledare. Kent, som är medlem i Gagnefs FK har varit administratör vid juryarbetet.
Han redovisade resultatet via inspelad länk som deltagarna kunde
ta del av från klubbens websida.
I klassen ”Påsikt färg” segrade Peter Reichel med Lars-Erik Boberg som tvåa, båda Gagnefs FK. I Påsikt Svartvitt var Krister Larsson från Mora vinnare med Ingvar Åslund, Gagnef, på en andraplats.
I projektionsbilder var Lars-Erik Boberg först med Olov Larsson Mora som tvåa. Bildspelsvinnare blev Ragnar Nyberg  följd av Rune Eriksson, båda från Gagnef. Sammanlagt bästa fotograf blev
Lars-Erik Boberg GFK.
Bästa fotograf för 2020 i klubbens månadstävlingar blev