Månadens fotograf
april 2023 Jan Forsmark

Jag har varit medlem i GFK i över 40 år och de möten jag missat under dessa år är lätträknade. Fotoklubben har betytt väldigt mycket för mig, både för gemenskapen och för att utveckla och hålla fotointresset vid liv.

Klubben har genom åren genomgått många olika faser men har alltid varit livaktig och har haft en bra verksamhet. Medlemmar har kommit och gått genom åren men klubben har också skapat livslång vänskap. Fotoklubben har helt klart betytt väldigt mycket för mig.

Jag fotograferar en hel del under resor i när och fjärran. Då blir det inte så många sevärdheter utan jag tycker mest om att fånga människor i miljöer. Här har jag däremot valt att visa några små vardagliga möten runt knuten hemma i Moje.