aprilmötet

Det blev Anders Reijer som tog hand om titeln klubbmästare när Gagnefs Fotoklubb höll sitt månadsmöte i april.

En bild på skogens konung älgen, en bild på en järv och en på en björn klättrande i ett träd, det var några av de bilder som gav
Anders Reijer förstaplatsen i 2024 års klubbmästerskap för
Gagnefs fotoklubb. På andra plats kom Urban Jansson och trea blev
Peter Reichel. Ett stort antal fotografer deltog och bilderna hade bedömts av medlemmar i Kungsbacka fotoklubb.

I påsiktsbilder, ingående i klubbmästerskapet, vann Peter Reichel före Kent Strömvall och Maria Lundström. Digitala bilder tema blött vann Anders Reijer före Urban Jansson och Ragnar Nyberg.

De hade också rangordnat en bildspelstävling där Ragnar Nyberg vann före Peter Reichel och Rune Andreasson.

Närvarobilden på temat verkstad vanns av Peter Reichel med en fin smidesbild från Käck & Hedbys smedja i Leksand. Till maj månads möte kan de tävlingssugna gagnefsfotograferna fundera på temat feminin.

// Lars-Gunnar Larsson

Resultat närvarobildstävlingarna