Månadens fotograf Januari 2019
Malena Larsson

Hej Alla!

Malena Larsson heter jag men kallas även för Malin.

Jag fotar allt som är vackert, det kan vara både en soluppgång,
en blomsteräng eller en daggmask. Jag älskar starka färger och redigerar gärna mina bilder därefter men kan också tycka att en svartvit bild är minst lika vackert!

Jag älskar att fota med mobilen vilket säkert de flesta av er har lagt märke till. Det beror nog mest på att jag är lite lat och redigerar direkt i appen Snapseed som har alla funktioner jag behöver.

Kameran jag använder är en äldre Nikon 5100 (tror jag det är). Den duger åt mig men visst sneglar jag även på de snyggingar som de flesta i klubben använder.

Jag har varit medlem i klubben under några år och mitt intresse av fotografering kom en dag när jag var ute på en promenad och fotade med en ny mobil som hade en mycket bättre kamera och jag såg hur vackra bilder det blev när jag tog kort.

Det bästa med att vara med i Gagnefs fotoklubb är alla underbara människor jag lärt känna och så fikat förstås! Kram på er!

Min utmaning till nästa månads fotograf går till
Rune ”Ekorren” Eriksson