februarimötet

Årsmöte och redovisning av klubbmästerskapet.
Närvarande vid mötet var 31 varav 4 damer.

Jan Forsmark valdes till ordförande för årsmötet
med Rune Andréasson som sekreterare.

Styrelsen fick fortsatt förtroende och där ingår Urban Jansson (ordf), Rune Andréasson (sekr), Lars Jonsson (kassör), övriga ledamöter Anna-Karin Källman, Anders Pärsings, Peter Reichel och Ingvar Åslund.

Verksamhetsberättelsen för 2021 signerad Rune Andréasson
lästes upp och godkändes. En ganska omfattande verksamhet
trots covid-19.

Ingvar Åslund flaggade för en fotoresa till Gotland i slutet på maj.

Klubbmästerskapet redovisades. I klassen Projektionsbilder segrade Anders Pedersen,  I Påsikt Svartvitt resp Färg var bästa bilderna varsin Björnbild fotade av Anders Reijer och Rune Eriksson. Bildspelsklassen vanns av Ragnar Nyberg med ett bildspel med titeln ”Genom mitt fönster”. Utsökta bilder till fin musik från Ragnars närområde i Moje i Gagnef.

Bilden är från en strandpromenad i Alcudia på Mallorca i oktober månad när vi var där på en cykelresa. Det finns ju lite tid för rekreation och vila baken lite från cykelsadeln och vad passar bättre än att då flanera runt på strandpromenaden med kameran.
Foto: Anders Pedersen

Siljanscupen i år arrangerad av Järna fotoklubb är en uppgörelse mellan Järna FK, Mora FK, Falu FK och Gagnefs FK. Gagnefs FKs Anders Reijer blev sammanlagt ”Bästa fotograf”
Inte nog med det, Anders Reijer vann båda Närvarobildklasserna för kvällen! Det är väl bara att Gratulera!

För Gagnefs Fotoklubb / Mats B Jansson

Resultat Närvarobilden