MÅNADENS FOTOGRAF
maj 2018
Lisskulla Kiltäpp

Jag heter Lisskulla Kiltäpp, är en 52 årig ”Gagnskulla” som fått äran att bli utsedd till maj månads fotograf.

Jag har nog egentligen alltid tyckt om att fota men det var först när min lillasyster Malena övertalade mig att följa med till fotoklubben på månadsmöte och sedan gå en grundläggande fotokurs som jag upptäckte hur roligt det var att fotografera med en systemkamera och hur mycket mer det går att göra med fotograferandet.  Jag tycker också om att fotografera ögonblickstillfället med mobilkameran som nästan alltid är med.

Då jag fortfarande håller på att prova mig fram i konsten att fotografera tycker jag att det är lika roligt att fota det mesta men har ännu inte gett mig in på porträttfotografering.

Jag har ännu inte kommit fram till vilken årstid, ljus eller tid på dygnet jag uppskattar mest då alla årstider och ljusförhållanden har olika tjusningar.

Förutom min mobil Samsung S7 som jag nästan alltid har med mig, har jag en Nikon D7100 med objektiv Nikon 18-105, som jag fortfarande håller på att lära mig alla inställningar på.  Framöver tänker jag köpa mig ett vidvinkelobjektiv och förhoppningsvis kan jag så småningom kosta på mig ett sådant där objektiv som de mer erfarna fotograferna använder för att spana in/ fotografera motiv på längre avstånd.

Att vara medlem i GFK är nog det bästa som finns för både nya och erfarna fotografer då det alltid är en god stämning och för att man får så mycket tips och goda råd från erfarna fotografer både när det gäller fotograferande men även bildredigering.

Till nästa månads fotograf nominerar jag Owe Söderlund..