marsmötet

En resa till Kroatien med fotoklubben och några kortare bildspel skapade av Peter Reichel. Det var programmet för kvällen.
Under februari /mars har klubben ordnat kurs i bildspel med
Peter Reichel som handledare samt kursen ”Lär känna din kamera” med Anders Pärsings som ledare assisterad av Ragnar Nyberg.

Peter Reichel visade ett bildspel om resan till Kroatien våren 2018. Efter flyg till Zagreb och fördelning av sällskapet i hyrda minibussar, var det dags för inkvartering, en vecka på hotell några mil från Zagreb. 16 klubbmedlemmar fann sig väl tillrätta på ett trevligt hotell med pool och andra faciliteter. En dag blev det tåg till Zagreb och andra dagar sightseeing med våra minibussar. I Kroatien finns mycket sevärt, fina naturområden med vattenfall och annat fint.
Ett besök i världens minsta stad, Hum, med 26 invånare, egen sångkör, restaurang och gamla fina byggnader var ett trevligt resmål. En tidig morgon begav sig några ”fotografer” till ett ställe med dimhöljda berg och dalar, soluppgång och några bönder som
bärgade hö.

Peter fortsatte med bildspel från ”närområdet”. ”Mamma Boot Camp”, mammor som tränade i gymlokal i Leksand med sina små barn. Vidare  ”Blue Ice”, Njupeskär med isklättrare. Och kulmen på fina bildspel med ”Floras Secret” , en underbar serie bilder med vältimad musik, flerfaldigt belönad i bildspelstävlingar.

Vinnaren i kvällens tävling med temat ”spegling” blev Anders Reijer. Fotograferat vid en skogstjärn hösten 2022 i Kuikka i Finland vid ryska gränsen.

För Gagnefs Fotoklubb / Mats B Jansson

Kvällens vinnarbilder