julfesten 2018

45 gäster avnjöt festkommittens välkomponerade julbord med skinka, sylta, prinskorv, ägg, rökt lax mm. Dessutom serverades egenhändigt inlagd sill, rödbetsallad samt en god kaka till kaffet.

Därefter bjöd Rune Andreasson på en frågestund där man skulle gissa vad olika bilder föreställde. Nog så knepigt även för en församling som är van att se udda  bilder.

Rune Eriksson kåserade om djurens rätt i skogen på ett roligt och tänkvärt sätt. Runes kåserier har blivit tradition och kopplingen till politikers beslutsvåndor för att skapa en ny regering var påtaglig. Fint tecknade bilder gav extra krydda åt denna berättelse.

Fredrik Boberg vann tävlingen ”sämsta bild” med de ljudligaste bu-ropen. Fredrik segrade även i ”årets närvarobild” efter en omröstning denna afton med en effektfull norrskensbild. Andraplatsen tog Ragnar Nyberg med en bild av en ofta avbildad väg i Djura . Trea kom Åke Jansson med en speglingsbild från Nya Zeeland.

På onsdagkvällen höll fotoklubben sin traditionella julfest i aktivitetshuset. Mängder av härlig julmat serverades som alla närvarande med förtjusning tog för sig av.

Läckerheterna stod festfolket för och kämpade i köket för att alla skulle bli nöjda och glada. Lille Ben Backén hjälpte också till.

I vanlig ordning korades årets sämsta och årets bästa bild.
Fredrik Boberg från Falun, som är ny i klubben, sopade banan och vann i bägge klasserna.