aprilmötet

Ett klubbmästerskap med rekordmånga tävlande ! Redovisningen lockade många medlemmar till Gagnefs fotoklubb. Redovisningen fick ske i egen regi. Juryn hade fått laga förhinder.

35 medlemmar mötte upp för att betrakta fina bilder i fyra klasser. Projektionsbilder med 3 bilder per deltagare där man räknar ihop sammanlagda poängsumman. Samma förfarande i klassen påsiktsbilder med både färgbilder och svartvita bilder i samma klass.

Utöver detta en klass projektionsbilder med tema ”teknik” samt klassen bildspel. Max 4 minuter långa med fritt urval. Hela 13 st bildspel deltog vilket Peter Reichel kan ta åt sig en del av äran av som kursledare i denna ädla bildkonst. Åke Jansson lyckades bäst med ”Edinburgh castle”. Juryns motivering ”Ett bildspel med högt tempo, överraskningar och bra musik”. På andra resp tredje plats kom Ragnar Nyberg och Lars-Olov Lissel.

I klassen projektionsbilder segrade Inga Karhu med platserna
6,7 och 13. Grattis till en ganska ny medlem i klubben!
Lars Jonsson och Ragnar Nyberg delade andraplatsen.

Påsiktsklassen dominerades av Anders Reijer före Ingvar Åslund och Jan Forsmark.

Tema ”Teknik”,1:a Ingvar Åslund, 2:a Peter Reichel och
3:a Jan Forsmark

Vinnaren tema Teknik. Ånglok från Museiföreningen Gefle-Dala Jernvägar Foto: Ingvar Åslund

En innehållsrik kväll med trevlig presentation av Urban Jansson!

För Gagnefs Fotoklubb / Mats B Jansson

Kvällens närvarobildsvinnare