Rapport från augustimötet 2021

Äntligen! var känslan när 13 av Gagnefs fotoklubbs medlemmar möttes i Aktivitetshuset på onsdagskvällen. Det var första träffen på ett och ett halv år, så återseendets glädje var stor och det fanns mycket att prata om.

Som vanligt beskådades fina bilder. Ordförande Urban Jansson visade bilder från olika fotomaraton som medlemmar deltagit i under våren. Spännande temabilder!

Rune Andréasson visade också bilder från sommarens semesterresa till Jämtland och Hemavan/Vindelfjällen. Sköna vyer, vattendrag och många vackra fjällväxter framträdde på bildskärmen.

Efter kaffepausen korades vinnarna i kvällens bildtävling.
Tolv digitala bilder deltog och vinnare blev Ingvar Åslunds bild från Gotland med Gotlandsfärjan och en liten segelbåt i hårt väder.
En spännande, dramatisk och vacker bild.

1:a plats Ingvar Åslund

Som tvåa placerade sig Peter Reichels stämningsfulla bild på campande ungdomar kring lägerelden och delade treor blev
Jan Forsmark och Anders Pärsings bilder.

2:a plats Peter Reichel
Delad 3:e plats Jan Forsmark
Delad 3:e plats Anders Pärsings

Fotoklubben hoppas nu att hösten ska innebära en större frihet att mötas öga mot öga så man kan genomföra både fototävlingar, medlemsmöten och fotoresor tillsammans.

Insänt av Rune Andréasson