Majmötet

På onsdagskvällen möttes ett 30-tal medlemmar i Gagnefs fotoklubb till möte.

På programmet stod som vanligt bildvisning, bildtävling och fikagemenskap.

Mats B Jansson delade i ord och bild minnen från en resa under våren till Denver, Colorado, USA. Där besökte man bl.a. en botanisk trädgård med fantastiska växter. Därefter en blivande dinosaurie/fossil-park med många urtida lämningar i sandsten. Sist men inte minst visade Mats bilder på vackra fjärilar i ett fjärilshus.

Därefter tog Rune Eriksson över bilden och ordet. Det blev en reseberättelse från det karga, bergiga men vackra Rhodos. Med Runes fantastiska berättarförmåga blev det också en minnesvärd resa för deltagarna under kvällen.

Fikastunden innehöll goda mackor och viktiga samtal mellan deltagarna och vi blev informerade om att höstterminen kommer att inledas med en sommarfest den 13 augusti i Brötjärna bystuga – något att se fram mot när flera av klubbens medlemmar också varit på fotoresa till Gotland.

Kvällens två bildtävlingar avgjordes så att i klassen för upptryckta bilder segrade Ragnar Nybergs foto från en bilkyrkogård och tvåa kom Rune Andréassons blåklocksbild.

Bland de digitala bilderna segrade Jan Forsmark med en stiliserad bild från stranden och tvåa i den klassen blev Ragnar Nyberg med ett uggleporträtt.

Rune Andréasson

De segrande bilderna