septembermötet

23 personer kom till mötet varav 5 damer.

Urban Jansson som utsetts till månadens fotograf för oktober månad visade några av sina bilder, flera framgångsrika i tävlingssammmanhang. Urbans signum är spektakulära rallybilder, gärna avåkningsbilder. Men han har blivit alltmer allsidig i sitt fotograferande.

Foto: Urban Jansson

Nästa punkt på programmet var Jan Forsmark som berättade om sina bilder. ”Street photo” från världens alla hörn. Janne är en av klubbens mest framgångsrika bildskapare, aktiv i klubben sedan många år.  Han har varit aktiv i styrelsen tidigare. Kvällens visning ”hoppar hej vilt i tid och plats”. London, Gambia, Senegal, Cap Verde, Vietnam, New York, Budapest, Zanzibar, Malta, Krakow, Marocko mm. Han lyckas fånga det oväntade som; avslappnad katt som ockuperat en egen parkeringsficka med bilar på varje sida; hundar som passagerare på moped i Vienam. När husse visslar hoppar fyra hundar upp och sätter sig längst bak på sittdynan!
Från hemtrakterna Classic Car Week med dråpliga raggarbilder. Från flottbron i Gagnef en 4-hjuling med lekstuga på släp.

Kvinna i Ho Chi Minh-staden:

Foto: Jan Forsmark

Rune Eriksson har varit på Domnarvsvallen och kollat på Brage.
Det har resulterat i ett trevligt bildspel.

I Kvällens Närvarobildtävling med tema ”vatten” segrade Jan Forsmark. 2:a Annkie Hasselkrantz och 3:a Peter Reichel.
Utan tema 1 Rune Eriksson  2 Lars Jonsson  3 Peter Reichel.
/Mats B Jansson

Vinnande bilder