oktobermötet

Rune Eriksson om fotoklubbens resor samt Peter Reichel,
en lovprisad bildspelsmakare.

En oktoberkväll i Gagnefs fotoklubb inleddes med en tillbakablick från klubbens många resor inom och utanför Sverige. Vid en av Runes första resor med klubben besöktes Toscana. Ett tjugotal klubbmedlemmar var inkvarterade på en vingård med vinodlingar utanför dörren. Med hyrbilar besöktes många charmiga byar. Dagarna avslutades med god mat och dryck. Andra resmål har varit Krakow, Gotland, Österrike, Kroatien, bilskroten i Båstnäs mm. Resenärerna presenterades med bild på ett trevligt och underhållande sätt, typiskt Rune.

Peter Reichel har haft många framgångar i tävlingar med bilder och bildspel, både nationellt och internationellt. Tre svartvita bildspel har vunnit Guld. Dessa visades vid mötet. Vid tävling internationellt krävs undertexter, alla kan ju inte svenska! Det första bildspelet var från en workshop vid Mattlaberg i Malungstrakten. Resultatet blev ett spöklikt bildspel där kreativitet och manipulation av bilder hade fritt spelrum! Vi fick njuta av ytterligare några korta bildspel.

Mats B Jansson

Resultat av Närvarobildtävlingen